loading...

Alireza

بازدید : 7
شنبه 1 ارديبهشت 1403 زمان : 16:14

ماه‌های زمستانی تغییراتی را در سطوح رطوبت هوای داخل و خارج، ایجاد می‌کند. همین مورد باعث می‌شود تا سلامت پوست مختل و خشکی به وجود آید که منجر به ترک‌خوردگی، کم‌آبی و آسیب شود که بیش از حد این مشکل می‌تواند، ظاهر پوست را کدر و روند پیری را بیشتر کند. اما هنگام مواجهه با این مشکل، چه کاری باید انجام داد؟ با کلینیک دکتر کوچکی همراه شوید تا مواردی را به شما اطلاع دهد.

علت خشکی پوست در زمستان چیست؟

هوای سرد و خشک بیرون از ویژگی‌های ماه‌های زمستان هست که می‌تواند بر سلامت پوست، به ویژه پوستی که بیشتر در معرض عناصر روی صورت و دست‌ها است، تأثیر بگذارد. بدین دلیل‌که استرس ناشی از دما و این نوع هوا، چه در داخل به دلیل بخاری‌ها و چه در خارج به دلیل کمبود رطوبت عمومی، می‌تواند رطوبت‌های طبیعی را از بین ببرد و آسیب برساند.

همچنین سد پوستی که از سلول‌های مرده و چربی‌ها تشکیل شده، از عناصر مضر محافظت و برای عملکرد خوب به رطوبت نیاز دارد. هنگامی که رطوبت هوا در این فصل مورد نظر کاهش می‌یابد، سطح رطوبت در سد پوست نیز کاهش و منجر به خشکی، ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن و خارش می شود. اما محصولات مراقبت مانند شستشوی بدن و اسکراب‌های لایه‌بردار، صابون‌های معطر، رتینوئیدها، ویتامین C، تونر و آرایش‌های سنگین نیز می‌توانند، این مشکل را تشدید کنند که خوشبختانه گزینه‌های زیادی برای مراقبت وجود دارد.

مراقبت از پوست در زمستان

مطالعه بیشتر : برای اطلاع بیشتر از روش جدید جوانسازی پوست مقاله ی جت پلاسما، روشی که با انجام آن فورا نتایج اولیه را خواهید دید را مطالعه فرمایید.

چگونه پوست خشک زمستانی را درمان کنیم؟

هنگام انتخاب یک پاک کننده پوست خشک برای زمستان، یافتن یک محصول آبرسان ضروری است. پس به توصیه کلینیک دکتر کوچکی، استفاده از محصولات برای آبرسانی به پوست بسیار مهم و از پاک کننده های معطر یا حاوی الکل خودداری کنید، زیرا این مواد می‌توانند تحریک کننده باشند. در عوض، پاک کننده‌هایی که برچسب «بدون عطر»، «ملایم» و یا «مرطوب کننده» دارند، بهترین محصولات برای استفاده در این فصل مورد نظر هستند. برای صورت نیز به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد مرطوب کننده مانند کره شی، گلیسیرین و نیاسینامید هستند تا پوستی صاف و روشن داشته باشید.

اگر در این فصل مورد نظر، زمانی از روز خود را در بیرون از خانه می‌گذرانید، اهمیت کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. زیرا، اشعه ماوراء بنفش خورشید و تابش خیره کننده برف، همچنان می‌تواند در زمستان به پوست آسیب، بیشتر خشک و بر علائم روند پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک تاکید کند. پس به توصیه کلینیک دکتر کوچکی، استفاده از کرم ضد آفتاب حتی در فصل زمستان ضروری است.

البته لازم به ذکر است که نوع ضد آفتاب استفاده شده در این فصل مورد نظر، قابل تنظیم است. علاوه بر آن‌که بیماران باید مرطوب‌کننده‌ای غنی و کرمی پیدا کنند تا پوست را آبرسانی کرده و از سد پوستی در برابر محیط سرد و خشک محافظت کند.

هنگامی که به دنبال بهترین مرطوب کننده برای خشکی این هوا هستید، ضروری است به دنبال سه دسته اصلی از مواد مانند سرامیدها، گلیسیرین، روغن جوجوبا و اسید هیالورونیک باشید، بدین دلیل که رطوبت را برای آبرسانی به پوست جذب می‌کنند.

در بیشتر موارد نیز، مهم است که از اسکراب‌های لایه‌بردار خشن یا سایر محصولاتی که می‌توانند تحریک کننده باشند، اجتناب کنید.

مراقبت از پوست در زمستان

مطالعه بیشتر : برای دیدن تمامی خدمات کلینیک از سایت دکتر کوچکی دیدن فرمایید.

بایدها و نبایدهای پوست خشک در فصل زمستان

در ابتدا به بیمارانی که پوست آن‌ها به دلیل خشکی هوای زمستانی، دچار خارش می‌شود، باید گفت که پوست تحریک شده را خراش ندهید، زیرا این امر می‌تواند وضعیت را بدتر کند. همچنین برای تسکین خارش، می‌توانید از کمپرس سرد در ناحیه مورد نظر استفاده کنید تا احساس خارش را بی‌حس کند.

برای جلوگیری از بروز خارش مرطوب نگه داشتن ناحیه مورد نظر با پاک کننده‌های آبرسان، لوسیون‌ها و یا کرم‌های غنی ضروری است. جوش‌های آکنه، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که در این فصل مورد نظر، بیشتر دیده می‌شود که بهترین راه برای جلوگیری از جوش‌ها این است که پوست را مرطوب و مرطوب نگه دارید.

در این فصل مورد نظر، دوش آب ولرم را جایگزین گرم کنید تا چربی طبیعی پوست شما حفظ شود. علاوه بر آن‌که از محصولات مراقبتی به طور منظم در هنگام صبح و شب استفاده کنید، زیرا بهترین عملکرد را خواهند داشت. هیدراته ماندن پوست خشک را با نوشیدن آب و خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و یا 6 فراموش نکنید.

به توصیه کلینیک دکتر کوچکی، سعی کنید در این فصل مورد نظر کمتر در معرض هوای سرد نیز قرار بگیرید.

نتیجه:

بهترین راه برای مبارزه با پوست خشک زمستانی، انتخاب محصولات مراقبتی هست که بیمار با گزینه‌های زیادی مواجه و می‌تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که اولین قدم عالی در توسعه روتین مراقبت، مشاوره با متخصص است. بدین دلیل‌که آن‌ها می‌توانند، نوع پوست شما را به درستی تعیین و بررسی کنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 856
  • بازدید کلی : 1125
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی